سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چیست؟ (Meta Description) توضیحات متا

تگ توضیحات متا(Meta Description)در واقع چکیده ای از محتوای سایت را به موتورهای جستجو ارائه میدهد و از چشم بازدیدکنندگان پنهان است. توضیحات متا به طور غیر مستقیم بر رتبه شما در گوگل تاثیرگذارند.

محتویات توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت است. زمانی که سایت شما در میان صفحات دیگر در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده میشود، تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک میکند.

تعداد کلیک به نسبت نمایش سایت شما (Click-Through Rate: CTR) تاثیر زیادی یر رتبه بندی شما از نظر گوگل خواهد داشت، و این امر اهمیت تگ توضیحات متا را بهتر نشان میدهد.

از عوامل تاثیرگذار دیگر در رتبه سایت ضریب بازگشت (Bounce Rate) است. ضریب بازگشت در واقع درصد افرادی هستند که بلافاصله پس از ورود به سایت شما از آن خارج میشوند و به صفحه نتایج برمیگردند، این امر به گوگل نشان میدهد که توضیحات متا شما با آنچه در سایت دارید متفاوت است و در رتبه شما تاثیر منفی خواهد داشت.

1- بهترین کار نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت مجزا و متفاوت از یکدیگر است.

2-از آنجایی که گوگل تنها 150 تا 170 کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات متا سایت شما قرار نشان میدهد، با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید.

3-توصیه میشود بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده نکنید.

4-در صورت استفاده از کاراکترهای ریاضی در توضیحات متا ممکن است گوگل آن را بعنوان کد شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد.

5-اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به تجارت خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید.


 

گروه طراحی وب فنجون